Copyright 2015 - Tüm Hakları saklıdır.

CUSTOMER INTELLİGENCE, BAŞDÖNDÜRÜCÜ BİR HIZLA HAYATIMIZA GİRİYOR

 

İnternet sektöründe Customer Intelligence teknolojisi başdöndürücü bir hızla hayatımıza giriyor !

Yeni üyelerimizden Emailvision – Türkiye Ülke Direktörü Tolga Önder’ in yazısını sizler ile paylaşıyoruz.

2011 yılında 10 ülkede önde gelen 700 şirket üzerinde, dijital pazarlama stratejileri hakkında yapılan araştırma sonuçlarına göre,  Pazarlama Yöneticilerinin %85`i, ellerindeki müşteri verisine istedikleri sıklıkta ulaşamadıklarını ve doğru şekilde kullanamadiklarini, %97` si ise hedeflenmiş ve kişiselleştirilmiş pazarlamanın, en yüksek geri dönüş oranı sağladığına inandığını belirtmiştir.

Emailvision tarafından yapılan bu araştırmanın sonuçları bizi yeni bir kavrama yönlendirmektedir; Customer Intelligence

Wikipedia da Customer Intelligence kısaca şu şekilde tanımlanıyor;

“Customer Intelligence (CI), müşterilerle daha derin ve etkili ilişkiler kurabilmek ve daha sağlıklı stratejik kararlar verebilmek için müşterilerin tercihleri ve aktiviteleri hakkında detaylı bilgi toplama ve analiz etme sürecidir.”

Hepimizin bildigi gibi müşterilerimizi, zevkleri, davranış şekilleri,  sosyo-ekonomik ve coğrafik durumları, kisisel tercihleri, tepkileri, alışkanlıkları gibi bazı bireysel özelliklerine göre tanımlayıp  onlara, bu sahip olduğumuz bilgiler ışığında doğru zamanda, doğru iletişim kanalından, doğru tasarım ve frekansta, doğru mesajlarla, kişiselleştirilmiş çekici teklifler sunabildiğimiz zaman, bu tekliflere aldığımız geri dönüş çok yüksek olmaktadır.

Anlamına en yakın haliyle Akılcı Müşteri İçgörüsü olarak çevirebileceğimiz Customer Intelligence, Wikipedia da da bahsedildiği gibi, sürekli öğrenilen uzun soluklu bir süreçtir. Müşterilerimizle markamızın her temasında, müşterilerimizden cok değerli yeni bilgiler edinme şansı elde ederiz.

Elimizde bu bilgileri doğru şekilde toplayıp analiz ederek, daha önceki bilgilerle aralarındaki  ilişkileri çözümleyip,  kesiştikleri noktaları bularak, çeşitli senaryoları hızlı bir şekilde simüle edip buradan müşteri içgörüsü çıkarabilecek akıllı bir analiz altyapısına sahipsek, müşterilerle her temasta onlarla ilgili, rakiplerden daha çok bilgi ve içgörü ediniriz. Bu şekilde müşterilerimizi daha yakından tanır, ortak noktalarına göre segmente eder, kendimizi ve stratejilerimizi sürekli geliştirir ve tam zamanında doğru tekliflerle onlara ulaşırız. Tıpkı, eski arkadaşlarımızın neye ihtiyacı olduğunu zaman içinde diğer insanlardan daha iyi anlamaya başladığımız gibi…

Bugün fark yaratıp başarılı olmuş şirketleri diğerlerinden ayıran en önemli özellik, müşterilerini herkesten iyi tanıyabilme, doğru şekilde segmente edebilme ve doğru metodlar ve araçlarla onların ihtiyaçlarındaki değişiklikleri ve trendleri algılayarak, tekliflerini buna uygun olarak sürekli çekici tutabilme yetenekleridir.

Customer Intelligence kavramı ve Emailvision’ in internet şirketleri için gelistirdigi dünyanın ilk ve en hizli SaaS Customer Intelligence çözümü hakkında daha fazla bilgi için blogumuzu ve sitelerimizi ziyaret edebilirsiniz;

Tarih : 01.04.2012
Görüntülenme : 2 kez görüntülendi


Fotoğraflar