Copyright 2015 - Tüm Hakları saklıdır.

E-TİCARET'E BAŞLARKEN

1-Kuvvetli bir ana fikre sahip olmalısınız. İnternette bilindik yöntemlerin yanı sıra sizi bir anda ön sıralara taşıyacak bir fikre sahipseniz, bir adım önde başlarsınız. E-Ticaret’ te, ürün=fikirdir. Başlı başına bir ürün hiçbir anlam ifade etmez. İnternet üzerinden ürünün satılabilmesini asıl sağlayan, güçlü bir ana fikirdir.

2-E-ticaret bir satış platformudur. Mevcut şirketiniz üzerinden fatura keser ve ödeme kabul edersiniz. Tüm ticari sorumluluğunuz şirketiniz üzerinden gerçekleştirilir. Ancak öncelikle, ciddi bir planlama ile başlamak gerekir. Bu planlamanın içeriğinde ise şu önemli unsurları düşünmelisiniz:

Tedarik süreci: Satmak istediğiniz ürünün, sipariş sonrasında nasıl temin edileceğini ve teslim edileceğini belirlemelisiniz. Stok tutabilir ya da akıcı bir satış prensibini benimseyebilirsiniz. Burada önemli olan, satış sonrasında, ürünün sağlıklı bir şekilde, en kısa zamanda, kusursuz olarak müşterilerinize teslim edilmesini temin etmenizdir.

Ödeme yöntemleri: E-ticaret, yalnızca bir aracı platformdur. Müşterilerden alınan ücret şirketinizin hesaplarına aktarılır. Bunun garantili ve sağlıklı yolunu bulmalısınız.Aşağıdaki sistemler günümüzde yoğun olarak kullanılan ödeme araçlarıdır.

1-     Banka Sanal Pos Sistemleri

2-     Banka ve PTT Havalesi

3-     Mobil Ödeme

4-     Kapıda Ödeme

5-     Paypal

Kargo ve Lojistik : E-Ticaret sistemleri üzerinden yapacağınız her türlü işlem gerçek bir işlemdir. Reel bir mağazadan tek farkı müşterilerinizin sizden uzak olmasıdır. Bu yüzden satışı yapılan ürünlerin neredeyse tamamı kargo şirketleri aracılığı ile ulaştırılır. Sizinle uyumlu çalışabilecek bir kargo şirketi veya şirketleri ile anlaşmak önemlidir.

Bu planları yaptıktan sonra aşağıdaki adımlar izlenmelidir:

 

·         DOMAİN SEÇİMİ: İşinizi en doğru ve akılda kalıcı anlatabileceğiniz bir domain seçmelisiniz. Günümüzde Yaptıkları işle hiç alakası olmayan domain sahiplerinin de başarılı oldukları görülse de; “kolay marka ucuza tanıtılır.” ilkesini unutmamak gerekir.

·         DATA CENTER : Size kesintisiz hizmet verecek bir data center’ a ihtiyacınız olacak. E-ticaret sitenizin güvenliği için doğru yerde konumlandırıp, barındırmanız gerekir. (hosting)

·         E-TİCARET YAZILIMI : En önemli hususlardan biri de iyi bir E-Ticaret Yazılımı’ na ihtiyacınız olacak. Burada iki seçenek geliyor önünüze… Ya kendi yazılımınızı size özel olarak yazdırmak ( zahmetli, pahalı ve denenmemiş olduğu için pek önermediğimiz bir yoldur.) Ya da birçok firma tarafından kullanılan ve kabul görmüş bir Yazılımı kullanmaktır. Sizin için iyi bir ekip tarafından sürekli güncellenen ve ihtiyaçlarınıza tam olarak cevap verebilen bir yazılım kullanmak bu işe en hızlı şekilde başlamanın doğru yoludur.

·         TASARIM : Yazılımın mağazanızı oluşturduğunu düşünürsek, bu mağazaya bir de vitrin gerekir. Bu da size özel olarak hazırlanan Arayüz Tasarımı’ dır. İlk farkınızı burada hissettirmelisiniz. Satışını planladığınız ürünleri en iyi şekilde göstermek İnternet üzerinde alışverişin temel etkenlerindendir.

·         ÜRÜN TANITIMI : Ürün girişlerinizde müşterilerinizi tatminkar açıklamalar ile bilgilendirmelisiniz.Detay vermekten kaçınmamalısınız.(Ürünün fiyatı, stok durumu, özellikleri, sizden alması için gerekli tüm avantajlarınızın belirtilmesi) E-Ticaret Müşterisi bir yan dükkana gitmek için fazla bir çaba göstermez ve müşteriniz mağazanızdan çıkar.

·         İLETİŞİM : İletişim bilgilerinizin sitenizde yer almasına dikkat edin. Şirketiniz ve siz her zaman ulaşılır olmalısınız. Unutmayın mağazanız 7/24 çalışacak.

·         GÜVENLİK SERTİFİKASI : Banka sistemlerini ödeme aracı olarak kullanan E-ticaret siteleri güvenlik sertifikaları almak zorunluluğundadır. (SSL, 3D SECURE… vb.) güvenlik sertifikalarının yanı sıra günümüz şartları PCI güvenlik sertifikalarının da sitenizde olmasını gerektirmektedir. Yazılımı eğer dışarıdan alıyorsanız PCI Güvenlik sertifikasını size sağlayan bir E-Ticaret Yazılımını tercih etmelisiniz.

·         ÖDEME SİSTEMLERİ : İşe başlarken planlamış olduğunuz ödeme sistemlerinizi yazılımınıza artık ekleyebilirsiniz. (Şirket politikalarınıza en uygun ödeme sistemini seçmelisiniz.)

·         TEDARİK : Üretici değilseniz tedarikçilerinizle anlaşmalarınızı yaparak Mağazanızın raflarındaki ürünleri reel hale getirmelisiniz. Bu konuda size hizmet verecek tedarikçilerinizi iyi seçmelisiniz.

·         KARGO ve LOJİSTİK : Anlaşma yaptığınız kargo ve lojistik firmalarınızı da sitenize eklettikten sonra sisteminizi kontrol etme aşamasına geldiniz.

·         SİSTEM KONTROL : Eğer Profesyonel bir E-Ticaret Yazılımı kullanıyorsanız sorunsuz olarak testleriniz gerçekleşecektir. Kendi yazılımınızı yaptırdı iseniz bu testlere çok dikkat etmeli sistemin her aşamasını kontrol etmelisiniz.

·         SEO ve OPTİMİZASYON ÇALIŞMALARI : İşinizin Ve ürünlerinizin arama motorlarına kaydedilmesi internet reklamcılığının ilk aşamasıdır. İyi bir seo optimizasyonu, yüz binlerce müşterinin kapınızı çalması demektir.  Ör: Bir müşteri google’ da bir ürün aradığında eğer sizin sitenize yöneltiliyorsa, demek ki doğru bir seo çalışması yaptırmışsınız.

·         REKLAM VE TANITIM : Bu çalışmaları yaparken öncelikle müşterilerinizin size ulaştığı kanalı (internet) iyi kullanmalısınız. Doğru bir tanıtım planınız olmasına dikkat etmeli varsa çevrenizde bu konuda tecrübeli kişilerden destek almalısınız.

·         SOSYAL AĞLAR : Önerdiğimiz en hesaplı ve etkili tanıtım organlarından biridir. Günümüzde kullanılmaması çok yanlış olur.

Tarih : 05.01.2016
Görüntülenme : 1 kez görüntülendi


Fotoğraflar