Copyright 2015 - Tüm Hakları saklıdır.

E-TİCARET 2014 YILI VERİLERİ

Yapılan araştırmalar 12 milyondan fazla kişinin e-ticareti kullandığını yani ülke nüfusunun %15’i kadar e-ticaret müşterisi olduğunu saptamaktayız. Türkiye’de e-ticaret firmalarının bireysel tüketicilere yönelik satışlarının 20 milyar liraya yaklaşması, e-ticaretin daha da büyüyeceğini gösteriyor. Şuan ülkemizde e-ticaret, genellikle mevcut müşteriler ağırlıklı olarak devam ediyor.

E-Ticaret firmalarının son dönemde ağırlık verdiği, geri dönüş oranlarını artırma (conversion) yönündeki çabalarının da bu durumun farkedilmesi sonucunda geliştiğini söyleyebiliriz. Mobil kullanımın yükselmesi ise alım gücü daha düşük olan grupların e-ticarete dahil olması konusunda yeni fırsatlar sunuyor.

Türkiye’de şu an 31,7 milyon mobil kullanıcı var ve bu %41’lik penetrasyon anlamına geliyor. Toplam e-ticaret içinde mobil ticaretin payı ise %19. Mobil kullanım ve mobil ticaret oranı hıza yükseliyor ve bu da e-ticaretin genel büyüme oranlarını destekliyor. Önümüzdeki yıllarda mobil ticaret dünyada olduğu gibi ülkemizde de oldukça belirleyici olacak.

Türkiye’de e-ticaret en fazla %36 ile 25-34 yaş aralığındaki tüketiciler tarafından yapılmakta.İnternet kullanıcı sayısının 45 milyona yaklaştığı Türkiye’de genç nüfusun e-ticaret için önemli bir potansiyel olduğuna dikkat çekiyor. Genç nüfus potansiyeli ile birlikte önemli bir ivme yakalayan e-ticaretin genç nüfus avantajı, gelişmiş finansal ve lojistik alt yapı ile birlikte toplam perakende içindeki oranının yükseleceği tahmin ediliyor.

TÜBİSAD Türkiye’de E-Ticaret Pazar Tanımlama ve 2014 Pazar Büyüklüğü Raporu Sonuçları: Toplam Pazar: 18,9 Milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)

Tatil-Seyahat: 6,8 Milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)

SadeceOnline Perakende: 6,5 Milyar TL (yüzde 33 yıllık büyüme)

Çok Kanallı Perakende: 3,5 Milyar TL (yüzde 47 yıllık büyüme)

Online Pazaryeri: 2,7 Milyar TL (yüzde 62 yıllık büyüme)

OnlineBahis: 2,1 Milyar TL(yüzde 30 yıllık büyüme)

Online- Çok Kategorili: 1,8 Milyar TL (yüzde 25 yıllık büyüme)

Online Özel Alışveriş: 1,5 Milyar TL (yüzde 10 yıllık büyüme)

Online Dikey: 0,6 Milyar TL (yüzde 15 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Elektronik: 1,4 Milyar TL (yüzde 48 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Giyim & Ayakkabı : 0,7 Milyar TL (yüzde 48 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Ev & Dekorasyon : 0,4 Milyar TL (yüzde 40 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Eğlence & Kültür : 0,2 Milyar TL (yüzde 59 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Diğer : 0,9 Milyar TL (yüzde 45 yıllık büyüme) .

Sepet ortalamasının 200TL’ye yükseldiği eticarette en çok ürün üç büyük şehre gidiyor (İstanbul, Ankara ve İzmir toplamı %40). 31,7 milyon mobil kullanıcı ile %41’lik bir penetrasyona ulaşıldı. Toplam e-ticaretin içerisinde mobil e-ticaretin kullanım oranı %19. Mobil kullanıcılar arasında Mobil bankacılık uygulamalarının kullanım orası ise %15. İnternetten yapılan kartlı ödemelerin hacmi BKM verilerine göre 40 milyar TL’yi aştı. İnternetten yapılan kartlı ödemelerde ise;

Hizmet sektörü (%20),

Havayolları (%18),

Elektronik/bilgisayar (%16),

Seyahat (%14),

Telekom (%8),

Market (%4) ,

Giyim (%3) başı çekiyor.

Geri kalan diğer sektörlerin oranı ise %17

Türkiye’de şu an 15.000 civarında e-ticaret sitesi olduğu tahmin ediliyor. E-Ticaret paketlerinin yaygınlaşması ve ödeme sistemlerinin gelişmesiyle e-ticaret sitesi kurmak, teknik açıdan oldukça kolay hale geldi. Türkiye’de tahminlere göre en büyük ilk 100 e-ticaret sitesi, toplam pazarın en az %80’ine hakim durumda. Sonuç Sadece 3 yıl içerisinde internet kullanıcı sayısı 53 milyonu, e-ticaret müşteri sayısı 16 milyonu geçecek ve e-ticaret hacmi toplam %50’nin üzerinde artacak. Penetrasyonlar düşük olsa da yüksek nüfus avantajı ile küçük büyümeler bile pazarı önemli ölçüde büyütüyor.

 

Tarih : 05.01.2016
Görüntülenme : 1 kez görüntülendi


Fotoğraflar