Copyright 2015 - Tüm Hakları saklıdır.

APPLE WATCH’UN YARATACAĞI 5 (A)ŞAMALI DÖNÜŞÜM

Apple Watch’un yaratacağı 5 (A)şamalı dönüşüm

Bir almanak oluşturmak için geçen yılın sonunda toplanan Digital Age yazarlarının hepsi, 2015 yılında 

“giyilebilir teknolojiler” başlığının en çok konuşulacak konuların başında geleceğini tespit etmişlerdi.  

Hatta bütün yazarların ortak fikri, “Apple Watch” lansmanının bu konuda hem eğilimleri, hem de 

gündemi belirleyeceği yönündeydi.

Beklenen Apple Watch lansmanı Mart ayının ilk haftasında San Francisco’da yapıldı.

Lansmanda, Apple CEO’su Tim Cook, Apple Watch’un klasik, uzay siyahı, gümüş ve uzay grisi renk 

seçenekleri ile geleceğini duyurdu. Cook’un açıklamalarına göre Apple Watch, Iphone’a gelen çağrıların 

cevaplanmasını ve mesajlara yanıt verilebilmesini sağlayacak. Telefona gelen bildirimler okunabilecek. 

Anlayacağınız, bir telefonda bulunan temel fonksiyonların tamamı Apple Watch’da bulunacak.

Giyilebilir teknolojiler, donanımsal olarak farklılaşma yaratmayacak. Diğer teknolojilerde de olduğu gibi, 

bu tip cihazları farklılaştıracak olan esas rekabetçi özellikler uygulamalar ve içerikle gelecek. 

Apple Watch’un rakiplerinden ayrışma noktaları da yeni uygulamaları olacak.

Bu sebeple Apple, aynı gün paylaşıma sunduğu iOS 8.2 ile saatini telefonuyla entegre etti. Şu anda 

kullandığınız çoğu sosyal medya uygulamasına artık Apple Watch üzerinden de ulaşabileceksiniz. Sağlık ve 

spor uygulamaları ile farklılaşacağı ve bu konuda piyasada bulunan benzer ürünlerle rekabet etmeyi 

hedeflediği belli olan Apple Watch, şimdilik kısıtlı alanlarda kolaylık sağlayacak.

Cep telefonlarının ilk çıktığı dönemlerde, olmadık yerlerde, zamanlarda “İstersen, bir evi ara…” dedirten 

ve varlığının statü yarattığı cihazlar gibi, bir süre daha Apple Watch, kısıtlı uygulamaları ile şık bir tasarım 

olarak kollarımızda var olacak.

Peki, bu lansman hayatımızda neyi tetikleyecek?

5A diye adlandırdığım bir sistematikle muhtemel seyri özetleyeyim:

1. ALGILAMA (Uygulama yoğunluğu ve yeni kümeler): Her icat ve yeni yaklaşım başka bir trendi 

tetikleyecek. Özellikle çoklu ve ortak sonuç üretimine imkân tanıyan ağ üzerinden üretim mantığı, bu tip 

internet tabanlı cihazlara uygun uygulama çeşitliliği yaratacak.

2. ARTIRMA (Bu yoğunluğun diğer sektörlerdeki dönüşümü etkilemesi): Ödeme sistemlerinde yaşanan 

değişimlerin, yeni nesil malzemelerin, bulut biliminin ve benzer teknolojilerin yarattığı esneklik kabiliyeti, 

şu an için aksesuar olan bu cihazların, beş yıl sonra vazgeçilmez bir parçamız haline dönüşmesini 

sağlayacak. 

3. ADAPTASYON  (Paralel disiplinlerin ürettiği sonuçların, sektörel etki ile birleşmesi): Dikey bir 

akademik anlayıştan bahsetme dönemi çoktan kapandı. Artık paralel disiplinler, teknolojinin 

şekillenmesinde etkili olmaya başladı. Yıkıcı inovasyon iklimi sayesinde, farklı disiplinlerde fikir üreten 

insanların oluşacak yeni talepler doğrultusunda şekillendireceği ürünler, bu cihazların kullanım amaçlarını 

tamamen değiştirecek.

4. AZAMİLEŞTİRME (Bu etkilenmenin büyüyen bir pazara dönüşmesi): Apple Watch’a uyumlu iş 

akışlarının oluşması neticesinde, bugün aklımızda olmayan yeni pazarlar ortaya çıkacak. Yeni 

fonksiyonlar, bu pazarların ana akım pazarlar haline dönüşmesini sağlayacak. Şişenin dar boğazı 

geçildikten sonra, umduğumuzdan daha hızlı bir şekilde bugünleri “bu işin başlangıç günleri” olarak 

anacağız.

5. ASİMİLASYON (Pazarın çeşitlenmesi ve hedef kitlenin oluşturacağı yeni talepler): Üretim 

maliyetlerinin düşmesi, açıklık ve işbirliği kavramlarının hayatımıza daha fazla girmesi ile birlikte, oluşan 

büyük pazar sayesinde “yenicilik kültürü” (sürekli olarak yeniyi, eskisiyle değiştirme isteği) piyasaya hâkim 

olacak. Beklenti, ihtiyaca dönüşecek. Değişen alışveriş alışkanlıkları, moda olarak adlandırılan bir cihazın 

eskilerin ikamesinde kullanılmasına yol açacak. Bu evrede, “Cep telefonları yokken ne yapıyorduk?” 

sorusuna benzer sorulara, Apple Watch için de hazır olun.

Tarih : 05.01.2016
Görüntülenme : 1 kez görüntülendi


Fotoğraflar