Copyright 2015 - Tüm Hakları saklıdır.

FARKINDA MISINIZ? NE YAPIYORSUNUZ?

Farkında mısınız? Ne yapıyorsunuz?

Ya hayat kayacak elinizden, ya da elinizle tuttuğunuz cihazlarla algılayacaksınız hayatı…”Ortası var” 

diyenler, şimdilik haklı. Ama kalan yılları yaşamak için, bir karar noktasına yaklaşıyorsunuz; dijital veya 

analog… Ortası yok. 

Kararınız için küçük bir tura çıkalım… Hadi başlayalım:

İş yapış biçimlerimizin değiştiğinin farkında mısınız?

Son günlerde aşağıdaki tespitleri içeren bir paylaşım sosyal medyada dolaşıyor. Bu paylaşımı ilginç kılan 

ise, daha dijital göç aşamasında bile, iş yapış biçimimizin ne hale geldiğini gözümüze sokması:

Dünyanın en büyük taksi şirketinin, sahip olduğu taksi sayısı “sıfır”. (Uber)

Dünyanın en popüler içerik paylaşım şirketinin, kendi paylaştığı içerik sayısı “sıfır”. (Facebook)

Dünyanın en değerli perakendecisinin, sahip olduğu depo sayısı “sıfır”. (Alibaba)

Dünyanın en büyük otel odası sağlayan acentasının, sahip olduğu oda sayısı “sıfır”. (Airbnb)

Siz, yaptığınız işin değil, şu anda yapmadığınız işin daha değerli olduğunun farkında mısınız?

Tüccarların yaptıkları iş, ürettikleri ürün ve en önemlisi “menşei” değişiyor. Orta mesafeli koşu gibi, 

sonlara doğru her şey hızlanmaya başladı. Aynı tempoda koşsanız bile, sizden hızlıların gerisinde 

kalacaksınız:

 Apple’ın piyasa değeri, tam 12 General Motors değerine erişimiş durumda. 

 Olaya bir de marka değeri açısından bakmak istersek, Brand Finance “Küresel En Değerli 500 

Marka” çalışması bize rehberlik edebilir.

  Apple 2014 yılında 128,3 milyar dolarlık marka değeri ile yine dünyanın en değerli markası 

seçildi. En değerli markalar sıralamasında Samsung, 81,7 milyar dolarlık marka değeriyle ikinci 

sırada yer alırken, şirketin marka değeri geçen yıla göre yüzde 4 arttı. Bu markaları 76,6 milyar 

dolarla Google, 67 milyar dolarla Microsoft ve 59,8 milyar dolarla Verizon izledi. 

 Araştırmada yer alan 31 ülke arasında 188 markasıyla başı çeken ABD'nin markalarının değeri 2 

trilyon 33 milyar dolar olarak belirlendi. Bu ülkeyi, 42 marka ve 397,7 milyar dolarlık marka 

değeriyle Çin, 40 marka ve 349,1 milyar dolarlık marka değeriyle Japonya takip etti. 

 İngiltere'nin 40, Fransa'nın 33, Almanya'nın 29, İsviçre'nin 18 markasının yer aldığı listede, 

Türkiye'den hiç bir marka yer almadı.

Siz, sosyo-ekonomik yapıların ve değerlerin tamamen değişeceğinin, farkında mısınız?

Ekonomi, canlılığını da almış, takmış koluna hem doğuya, hem de üstümüze doğru bir yolculuğa çıkmış 

bile. Her yıl 1.200 km doğuya kayan ekonomik canlılık ve giyilebilir teknolojilerle üzerimizde taşıdığımız 

dijital kıyafetler, sizin de hangi yöne bakmanız gerektiğini göstermiyor mu?

 Dünyadaki nüfus sıralamalarına baktığınızda ilk 5 şu şekilde oluşuyor: 1) Facebook 2) Çin 3) 

Hindistan 4) ABD 5) Whatsapp 

 Sadece, 5 yıl içinde G7’nin içinde, Avrupa’yı temsil edecek tek ülke Almanya kalacak. Sıralama ise 

şu şekilde oluşacak: 1) Çin 2) ABD 3) Hindistan 4) Japonya 5) Rusya 6) Almanya 7) Brezilya

Bildiğiniz her şeyin, bir gün gelip bambaşka şeyler olacağının, farkında mısınız?

İnovasyon süreçlerinde bugüne kadar bir “Demo” izlediniz. Yakın zamanda takip etmesi zor bir dünyaya 

adım atacağız. Daha yeni başlıyoruz:

 Saarland Üniversitesi Max Planck Bilişim Enstitüsü öğretim görevlisi Martin Weigel, 0.5 mm 

kalınlığında bir çıkartma ile cep telefonu, bilgisayar ve benzeri elektronik cihazlara kumanda 

edebilecek bir teknoloji geliştirdi.

 Güney Kore’nin ikinci büyük perakendecisi Tesco-Homeplus  ilk  sanal marketi, akıllı telefon 

sahiplerinin parmak uçlarına taşımakta azimli görünüyor. Seul metro istasyonun sütun ve 

duvarları markete dönüşüyor. 

 IKEA, mobil cihazları şarj edebilecek, gece lambalarından masalara, koltuklara kadar çok çeşitli 

mobilyayı mağazalarında satmayı hedefliyor.

 TAG Hauer, Google ile akıllı saat geliştirmek için işbirliğine imza attı.

Tarih : 05.01.2016
Görüntülenme : 1 kez görüntülendi


Fotoğraflar